fredag 13 november 2009

The Interwebz

Jag had nog glömmt hur mycket jag faktiskt använder internet tills i förgår. Det har blivit till en skälvklarhet, som att kunna dricka vatten när jag vill, eller gå på toa. Så häromdagen, när operatören av någon anledning stängde av internet för oss en liten stund, infann sig insikterna på kö.

Ska vi ta som exempel, saker jag SKULLE ha gjort vid datorn kontra vad jag gjorde:


Skulle ha kollat mailen, utifall någon vill mig något viktigt
Inget Internet:
Stirrade i apati mot väggen och hoppades att ingen ville mig något viktigt

hade tråkigt
Inget Internet:
Låtsades att jag surfade på internet, komplett med clickljud och låtsas-chatt med Mollgan . Blev påkommen av katten. Pinsam tystnad följde

Skulle ha kollat jobb på platsbanken
Inget Internet:
Letade efter småpengar för att åka till arbetsförmedlingen, men dessa fanns icke, för kalmar har startat en "mindre fysiska pengar" policy, vilket alla i hushållet följer slaviskt. Anklagar katten. Pinsam tystnad följde.

Skulle ha uppdaterat brandväggen
Inget Internet:
Drack av misstag ur en kaffekopp med fyra dagar gammal kaffe
Låg på golvet och kände smaken av blå emedan katten förespråkade kommunismens fördelar.
Påpekade bristerna med kommunism för katten.
Pinsam tystnad följde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar